Nasza zdrowa żywność... - Bydgoszcz Style

Nasza zdrowa żywność…

Żeby to dobrze powiedzieć: zdecydowanie nieprawidłowy sposób naszej, polskiej konsumpcji, czyli niedobra dieta jest jedną z głównych przyczyn (po puszczaniu dymka) ujawniania się patologii (tj. chorób). Jak powinno się odżywiać, by chronić się przed nimi? Czy za to odpowiada tzw. zdrowa żywność?

Nasza zdrowa żywnośćTrzeba jadać dużo więcej jedzenia bogatego w błonnik. Głównie takiej, jak: całe, czyli niełuskane ziarno zbóż, różne nasiona, warzywa i owoce. To zdecydowanie niezbędny składnik diety. Błonnik ”wypycha” z twoich jelit trujące, chorobotwórcze substancje, przyczynia się do szybkiego przechodzenia składników pokarmowych przez jelita, przez co minimalizuje się czas kontaktu złych produktów rozkładu ze ściankami jelit. To musi pamiętać każdy, kto wdraża zdrowe odżywianie i indywidualne diety. Nie zwracanie uwagi na to powoduje istotne zagrożenia zdrowotne.

Należy zwiększyć spożycie żywności z istotną zawartością witamin, a przede wszystkim witaminy C, E, oraz A i z grupy B. To jest też zdrowa żywność i dieta jej wymaga. Zdrowe odżywianie wymaga zwracania uwagi na te właśnie ważne składniki.

Zdrowe odżywianie to spożywanie także takich produktów jak: marchewka, pomidorki, szpinak, brukselka, sałata, natka pietruszki, szczypior, koperek, czyli warzywa żółtopomarańczowe i (głównie: ciemno) zielone. Ponadto, bogate w witaminę A są: tran, wątroby ryb, i inne ich podroby. To też może być zdrowa żywność.

Bezwzględnie jadać większe ilości określanej jako żywność ekologiczna i zdrowa żywność, czyli nie zawierającej chemicznych dodatków, barwników i produkowanych organicznymi sposobami. Staraj się dostarczać do organizmu składników zawierających dużo witaminy C. Tego wymaga zdrowy styl życia. Bogate w tę witaminę są owoce zwłaszcza pomarańcze, papryka, owoce róży.

Zdrowe odżywianie to przede wszystkim zdrowa żywność. Trzeba jadać dużo warzyw, potrzebuje tego każda dieta. Zdrowa żywność to oczywiście: dobrze znany kalafior, brukselka, włoska kapusta, czy tzw. „modra” – w postaci surówek i kiszonek.

Absolutnie pamiętaj – nie unikaj tłuszczów! One też są potrzebne. Trzeba tylko wiedzieć jakie, bo o tym wiedza to …opłakany kotek. Niezdrowe tłuszcze to te z supermarketu – oleje roślinne i te używane w produkcji margaryny i masła roślinnego. Zdrowy styl życia, to nie z tymi produktami. Dieta bogata w te właśnie w.w składniki służy tworzeniu się m.in. miażdżycy, raka piersi, jelita grubego i prostaty. Nade wszystko należy unikać smażenia i pieczenia na olejach rafinowanych. Dobra dieta to wszak, jak powinno być powszechnie wiadomo,  podstawa zdrowia…

Krzysztof Abramek/albercik.pl

Foto: pixabay,com

Poprzedni artykuł
Następny artykuł